n2100

Forudsat at du har styr på din hjemmeside og er tilfreds med design, layout m.m., følger herefter marketingsdelen. Det er nemlig ikke nok i sig selv at have en super lækker hjemmeside. Selvom det klart er en fordel, at der er kælet for design og layout, er marketingsdelen mindst ligeså vigtig. For uden den rigtige marketing hvem skal så besøge din hjemmeside? Herunder kan læse mere om funktion og udbytte af AdWords.

Hvilken funktion har AdWords?

Den helt basale og overordnede funktion ved at anvende AdWords er, at optimere en hjemmesides annoncering på Google og gøre annoncen synlig og relevant. Du er hundrede procent stødt på en AdWords annonce før. Du støder f.eks. på en AdWords annonce, når du søger på Google efter et produkt eller en ydelse. Øverst på Google, over selve søgeresultaterne, vil du kunne se en række annoncer, der relaterer sig direkte eller indirekte til det, du har søgt på. Disse annoncer er resultatet af AdWords. Desuden støder du på AdWords, når du f.eks. er på sociale medier, og der dukker annoncer op for ting, du tidligere har søgt på – dette er også en del af AdWords. Endnu en smart ting ved AdWords er, at du kan være med til at præge hvilken målgruppe, der skal se dine annoncer.

’Så hvad kan jeg helt præcist få ud af AdWords’, tænker du måske. Meningen med AdWords er altså at gøre din hjemmeside mere synlig for internetbrugerne. AdWords har til intention at skabe øget trafik på din hjemmeside, dvs. gør at folk besøger din hjemmeside og får kendskab til dine ydelser, produkter m.m.

online markedsføring

Hvad er PPC marketing?

AdWords er en del af det, der kaldes PPC marketing, som står for ”Pay Per Click”. Det betyder, at når du har en synlig annonce øverst på Google, betaler du – men kun når folk klikker ind på annoncen. Det geniale ved dette er, at du ikke betaler for at have annoncen stående, hvis internetbrugeren ikke klikker på den. Du kan i og for sig have AdWords annoncen på Google uden at betale for visningen, også selvom der er flere tusinde der ser annoncen. Du betaler først, når du får et udbytte ved at nogle rent faktisk klikker på annoncen. Jo flere besøgende der klikker på annoncen, jo flere er højst sandsynligt interesseret i det produkt eller den ydelse, du tilbyder, hvilket i sidste ende vil generere mere kundetrafik og forhåbentlig også vækst. Naturligvis virker Adwords/PPC marketing ikke fra dag til dag. Det er en proces, du må se over en længere periode.

Hvem kan lave AdWords for mig?

Det er en kunst at kunne gennemskue hvilke AdWords, der vil gavne din hjemmeside, samt hvordan det hele skal sættes op. At lave AdWords kræver tekniske færdigheder, tålmodighed og professionalisme. Man skal kende markedet og vide, hvad der batter på Google. Der findes specialister i AdWords, du kan kontakte, hvis du vil have en AdWords annonce.

Vil du vide endnu mere om AdWords? Du kan finde yderligere information om AdWords lige her.