Rundt regnet 90% af al organisk trafik kommer via Google. Det betyder at rundt regnet 90% af dine potentielle kunder kan finde dig via Google, hvis du ellers får fanget dem ind den vej. Et af de store problemer, når det kommer til at trække kunderne ind, er at konkurrencen er enormt stor, og derfor er det en god idé at få en Adwords Ekspert til at hjælpe med at finde ud af, hvordan du får brugt dine annoncekroner bedst.
Hvordan bør du bruge søgeord i en Adskampagne?
Alle Adskampagner har brug for løbende optimering, og det betyder at du kan få rigtig meget ud af at vælge de rigtige søgeord. Der er flere forskellige måder at blive vist på, afhængigt af hvad du vælger, og her kan du få et hurtigt overblik over et par af dem.
- Fleksibel søgning er den mest uspecificerede måde din kampagne kan optræde i en søgning på. Her kan din annonce dukke op, så længe det specificerede søgeord optræder.
- I en modificeret søgning er du med til at specificere hvilken sammenhæng dit søgeord skal optræde i.
- Hvis du bruger en søgesætning, sættes der krav til at søgeordet skal indgå i en fuld sætning for at blive vist i en søgning.
- En eksakt søgning er den mest præcise søgeordsoptimering. Det betyder, at din annonce udelukkende vises, når der er en eksakt match med dine søgeord.
- Det negative søgeord er en omvendt måde at målrette sine kræfter på. Her får du mulighed for at specificere sammenhænge i søgninger, hvor din annonce ikke skal optræde.
Det kræver tit et større finessearbejde at få perfektioneret din søgeordskampagne, og derfor kan det være en rigtig god idé at søge professionel hjælp, på den måde får du nemlig mest muligt ud af dine penge.
Få professionel hjælp
Som med så mange andre ting kan det være fristende at gøre det hele selv. Der er masser af vejledninger på nettet, der forklarer, hvordan du selv kan gå i gang med søgeordsoptimering og hvordan du kan optimere dine Adskampagner.
Det du skal huske på, er at det er en mangefacettet opgave med ekstremt mange nuancer, du som nybegynder ikke nødvendigvis fanger. Og netop fordi der ofte ikke er behov for at have en medarbejde siddende fuld tid til at tage sig af denne type arbejde, er det et sted hvor det giver mening at outsource.
Der er flere forskellige løsninger på hvordan du kan få professionel hjælp. Den første og markant letteste løsning er at hyre en konsulent med erfaring indenfor Adwords og digital marketing, der kan rådgive den ansvarlige medarbejder. En anden mulighed er at hyre en freelancer, der bliver stillet opgaven og løser den indenfor et givent budget. Den tredje mulighed er også den dyreste. Det er muligheden for at uddanne en nuværende medarbejder i brugen af Adwords eller at hyre endnu en medarbejder med erfaring indenfor området.