n2100

Når du skal tage din læser i hånden, gøre en hjemmeside mere spændende eller bare fastholde kundes klik på din side, så kan oplevelser være vejen til opmærksomheden. 

Som mennesker har vi meget nemmere ved at forstå historier og fortællinger, hvis de bliver fortalt som oplevelser. Når vi ser os selv i situationen, bliver det mere vedkommende for os. 

Derfor er oplevelser så utrolig vigtige, når du skriver SEO, laver hjemmesider eller snakker med kunder. Hvis du kan forstå, sætte dig ind i og opstille den kommende oplevelse, kunden får, er det helt perfekt 

Koncertoplevelse

Vis gerne frem, så de forstår

Skal du f.eks. vise nogle oplevelser i Danmark, vil det være en god ide, at du bruger nogle af de oplevelser, du allerede har erfaret dig i dit eget liv. 

Det skal selvfølgelig have noget at gøre med produktet. Men det er nemmere og bedre, hvis du skriver ud fra egne oplevelser, det virker ofte mere troværdigt. 

Du behøver dog ikke lade dig begrænse, tjek op på oplevelser i Danmark på https://oplevelsesbladet.dk/. Så kan du finde noget inspiration. 

Det skader heller aldrig din tekst eller din hjemmeside, hvis du billedliggør, det du beskriver. Hvis du viser, hvad du mener. Hvis du har et perfekt billede, så skal det bruges. 

Du kan være nok så god ti at formulere dig og dine oplevelser i Danmark, men det falmer en smule, hvis billedet siger mere end tusind ord. 

Så overvej kraftigt, hvordan sammenspillet med dine fortællinger og billederne skal fremtræde. Generelt skal der være minimal af tekst på en hjemmeside, i hvert fald på forsiden. Det betyder dog ikke, at du bare kan smide en masse billeder på. Det skal give mening i forhold til produktet og jeres image.  

Mikrofon

Oplevelser beriger vores liv

Kan du gøre det muligt, at din SEO-tekst eller din hjemmeside er en oplevelse bare at læse, eller at der fremtræder en oplevelse, som brugeren kan gøre brug af, så er det også helt perfekt. 

Vi husker sjældent i tal, ord og billeder, hvis der ikke er en følelse forbundet til det. 

Kan du få læseren eller brugeren til at føle noget i en tekst eller på din hjemmeside, så glemmer de den ikke lige foreløbigt. 

Vi husker de ting og har lyst til at ændre de ting, hvor vi selv bliver investeret, når vi læser eller klikker rundt. Med en fysisk investeret kunde har din hjemmeside eller din tekst opnået sit mål.