Hvis man har siddet og fiflet med en hjemmeside eller virksomhedside, så vil man med garanti gerne have budskabet ud til den brede befolkning. Man kan trods alt kun tjene penge, hvis der er kunder i butikken. Måden det er mest hensigtsmæssigt at nå sine kunder har dog ændret sig dramatisk gennem de seneste 50 år. Det er ikke længere reklamer på hverken TV eller radio, der når bedst igennem længere. Det er tværtimod reklamer på internettet.
Opsøg kunderne hvor de er
Danskerne, ligesom langt de fleste andre folkeslag verden over, bruger nemlig mere og mere tid bag skærmen og på internettet, og det er lige meget, om man er på arbejde eller har fri. Desuden tjener flere og flere virksomheder også den største del af deres indtægter online gennem for eksempel en webshop, og så er det selvfølgelig ganske naturligt at reklamere for denne gennem en online reklame. Udover bare at være tilgængelig der, hvor flest danskere lægger deres blik gennem en dag, har online reklamer nemlig et væld af andre fordele. En af de fordele er, at det kun tager et enkelt klik, før kunden bliver ledt til din webshop.
Selvom man er en selvstændigt erhvervsdrivende med både en webshop og en hjemmeside, der godt kender til alle fordelene, kan det alligevel være svært at find hoved og hale i alt dette. Det gør det selvfølgelig ikke nemmere, at man ikke ligefrem blev selvstændigt erhvervsdrivende, fordi man vidste en hel masse om computere og internettet. Hvordan får man overhovedet sin reklamer ud på internettet, og hvad er egentlig mest effektivt online?
Gør brug af Google Adwords
Netop det med at komme ud på internettet bør dog ikke være det største problem. Der findes nemlig et væld af forskellige platforme og muligheder. En af de mest populære og udbredte, i særdeleshed blandt nybegyndere, er imidlertid Google Adwords. På grund af platformens popularitet og størrelse, er det ikke et dumt sted at starte, lige meget hvem man er. Populariteten betyder nemlig også, at du kan finde rigtig mange guides samt enkeltpersoner, der giver personlig vejledning i netop Google Awords.
I korte træk er Google Adwords dog bare annonceringsplatformen, der er knyttet til søgemaskinen Google. Den tilknytning er rigtig vigtig for begge parter af aftalen. Den har nemlig noget at gøre med en af de andre fordele, der er ved markedsføring online: Det kan gøres personligt for den enkelte. Google Adwords virker nemlig på den måde, at du vælger at par søgeord og kriterier. Når nogen bruger Google til at søge med de valgte søgeord og desuden opfylder alders-, køns- og bopælskriterierne, dukker din reklame op. Du reklamerer så at sige kun til dem, der i først omgang opsøger dit produkt, og det gøre både markedsføringen billigere og mere effektiv.